מתה ניצולת השואה המבוגרת ביותר

דוד קורצווייל | צילום: יוסי ברויער No Comments on מתה ניצולת השואה המבוגרת ביותר
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשבוע שעבר הלכה לעולמה עליזה הרץ-זומר שהייתה ניצולת השואה המבוגרת ביותר שעודנה בחיים.

זומר נולדה ב- 26 בנובמבר 1903 בפראג, והלכה לעולמה ב-23 בפברואר 2014 בלונדון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח אתמול מכתב ניחומים לאריאל, נכדה של עליזה זומר. במכתב כתב ראש הממשלה: "שמעתי בצער רב על פטירתה של סבתך עליזה ז"ל. לא הכרתי את סבתך אך שמה הלך לפניה וקורת חייה היוו השראה עבור רבים מבני עמנו. סיפור חייה של סבתך הוא סיפור חייו של עמנו בשני הדורות האחרונים. סבתך נולדה בתחילת המאה ה-20 למשפחה יהודית מוכרת. היא התחנכה בפראג וכבר מגיל צעיר התבלטה בכישרונה המוזיקאלי. לימים, כשגורשה יחד עם משפחתה למחנה הריכוז טרזינשטאט, הצליחה לשרוד את מחנה המוות בזכות נגינתה בפסנתר. בתושייה ובמסירות הצליחה להציל את בנה רפי, ויחד שרדו את המחנה עד לסיום מלחמת העולם השנייה.

זמן קצר לאחר סיום המלחמה עלתה סבתך לישראל והקימה כאן את ביתה. באופטימיות שאפיינה אותה החלה ללמוד באקדמיה למוזיקה בירושלים, שם גידלה דורות של מוזיקאים ישראלים צעירים שזכו ללמוד ממוזיקאית כישרונית ואישה דגולה.

לאורך כל חייה החיוך היה נסוך על פניה. היא קיבלה כל אדם בסבר פנים יפות ותמיד הקרינה חביבות ואהבה כלפי הזולת. גם בשנותיה האחרונות, כשכבר התגוררה בלונדון, רבים מתלמידיה בישראל שמרו איתה על קשר מתוך כבוד והערכה שרחשו לה.

אריאל היקר, אני מחזק אותך בשעתך הקשה. אין לי ספק שכבן למשפחה יהודית וציונית תשמר את זכרה של עליזה, ותעביר את מורשתה גם לדורות הבאים במשפחתכם.

המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד.
בברכה,
בנימין נתניהו"



0 תגובות